A jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazzák a Magnetic Kft. (továbbiakban: Vállalkozás) webáruházában (továbbiakban: iPF Corner webáruház) forgalomba hozott termékek megrendelőinek (továbbiakban: Megrendelő) Magnetic Kft.-vel szemben érvényesíthető jogait és a Magnetic Kft. kötelezettségeit és felelősségét.
A Magnetic Kft. az Általános Szerződési Feltételek weboldalán való megjelenítésével internetes hozzáférés útján a Megrendelő számára elérhetővé teszi, hogy a szerződés megkötése előtt a jogszabályban előírt, szükséges tájékoztatást megkapják.
Megrendelő a honlapon keresztül történő megrendelésével egyidejűleg elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen Általános Szerződési Feltételeket. A Magnetic Kft. fenntartja a jogot magának arra, hogy az Általános Szerződési Feltételeket bármikor, a vásárlónak küldött előzetes értesítés nélkül módosítsa. Az aktuális ÁSZF elérhető a webáruház honlapján.
Vállalkozó nem vállal felelősséget a weboldal üzemeltetésével vagy használatával kapcsolatban keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért. Ide értve az elmaradt hasznot, adatvesztést, a használatkieséssel kapcsolatos károkat is. Vállalkozó semmilyen Magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
A megrendelések teljesítése általában raktárról történik. A raktáron nem található termékek esetében adott szállítási határidő tájékoztató jellegű, teljesítése a gyártó beszállítási lehetőségeitől függ, és erre tekintettel indokolt mértékben meghosszabbodhat. Felek ellenkező megállapodása hiányában a szállítási határidő bármilyen okból történő meghosszabbodása esetén elállási jog nem illeti meg, és kárai vagy egyéb igénye érvényesítésére nem jogosult. A teljesítés időpontja a megrendelt áru és/vagy szolgáltatás átadásának időpontja.
Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) főbb pontjai:
1. Bevezetés
Az iPF Corner webáruház internetes címen elérhető webáruházat a Magnetic Kft. (továbbiakban: Vállalkozás) üzemelteti és tartja fenn.
Vállalkozás adatai:
Ügyfélszolgálat:
Az iPF Corner webáruház azzal a céllal jött létre, hogy a Vállalkozás által forgalmazott termékeket a megrendelők számára könnyebben hozzáférhetővé tegye, a rendeléseiket ezen webáruházon keresztül is leadhassák.
A jelen ÁSZF hatálya csak a webáruház nyújtotta szolgáltatásokra és az ezen keresztül értékesített termékekre, illetve a webáruházban elérhetővé tett információkra terjed ki.
2. Az iPF Corner webáruházban található termékek megrendelésére vonatkozó információk, megrendelés menete
Regisztráció:
Az iPF Corner webáruházban történő megrendeléséhez előzetes regisztrációra van szükség. Megrendelést kizárólag magyarországi címmel rendelkező végfelhasználó magánszemélytől (Fogyasztó) vagy vállalkozótól/vállalkozástól fogadunk be (Üzleti ügyfél). Minden megrendelésről áfás számlát állítunk ki.
Első lépésként a regisztráció során e-mail cím és jelszó segítségével be kell jelentkezni a webáruházba. Sikeres regisztráció csak jelen ÁSZF elfogadásával lehetséges. Az ÁSZF esetleges változásait a későbbi rendelések leadásakor szintén el kell fogadnia a Megrendelőnek.
Megrendelés menete:
A keresett / megtalált termékek kosárba helyezése után ki kell választani az átvételi és a fizetési módot.
A megrendelés elküldése után Megrendelőt e-mailben értesítjük, hogy megrendelését sikeresen rögzítette rendszerünkben. Kérjük, ellenőrizze le a megrendelésében szereplő adatok helyességét, mert ebben a fázisban Ügyfélszolgálatunk segítségével még javíthatók az esetleges hibák!
Vállalkozónak lehetősége van rajta kívülálló ellátási problémák esetén a megrendelést elutasítani.
Egy újabb e-mailben értesítjük a Megrendelőt a rendelés jóváhagyásáról. Ez a levél jelenti a szerződés létrejöttét. Mint elektronikus úton megkötött szerződést azt a Vállalkozó nem iktatja, a későbbiekben így nem hozzáférhető. Megrendelő visszaigazolást kap az egyes termékek kiszállítási / átvételi időpontjáról.
3. Átvételi, szállítási és fizetési információk
Raktárkészlet és elérhetőség:
A termékek különböző készlet státusszal rendelkezhetnek:
A státuszok frissítése nem valós idejű, így párhuzamos vásárlások esetén előfordulhat, hogy a megjelenített információ már elévült. A termék aktuális státuszáról, elérhetőségéről minden esetben e-mailes értesítést kap a Megrendelő.
Átvétel és kiszállítás:
1. Személyes átvétel az üzletben - díjmentes
Cím: 1135 Budapest, Kisgömb utca 25-27.
Nyitva tartás: H-Cs: 7.30-16.30 P: 7.30-14.30 Sz-V: zárva
2. GLS csomagszállítás - szállítási díj :
10 kg-ig 1 778Ft (1 400 Ft+áfa).
20 kg-ig 2 540Ft (2 000Ft + áfa).
40 kg-ig 5 080Ft (4 000Ft + áfa).
A webáruházban lehetősége van a számlázási címtől eltérő szállítási címet megadni és ezt egy másik megrendelés esetén módosítani. A megrendelt termékeket a GLS futárszolgálat kézbesíti az Ön által megadott szállítási címre. A megrendelést követően – amennyiben az munkanapon 11:30-ig beérkezett és jóváhagyásra került az iPF Corner webáruház rendszerében – a csomag kiszállítását a GLS csomagszállító szolgálat a következő munkanapon 8-17 óra között teljesíti a megadott címre.
A GLS vizsgálat nélkül, lezárt, sértetlen csomagokat vesz át fuvarozásra és azokat lezártan, tartalmi vizsgálat nélkül adja át a címzettnek. Átvételkor a csomag, csomagolás látható sérülése esetén Megrendelő felelőssége a kárrendezés érdekében a futárszolgálattal közösen felvett jegyzőkönyv.
MPL csomagszállítás - szállítási díj :
10 kg-ig 1 990Ft (1 567 Ft+áfa).
20 kg-ig 2 990Ft (2 354Ft + áfa).
40 kg-ig 5 990Ft (4 716Ft + áfa).
Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, az MPL egyeztet a második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. Sikertelen egyeztetés esetén az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt.
Főként raklapos áru és üzembe helyezést, vagy szakszervíz által történő beépítést igénylő termékek (pl.: papír, nyomtatók, nyomtatófejek) megrendelése esetén kollegáink szállítják ki a megrendelt termékeket. Ilyen esetekben a szakszervíz szolgáltatásának igénybe vétele (üzembe helyezés, installálás) Megrendelő és szolgáltatók részéről is további egyeztetést igényelnek. Ilyen esetekben használja a megjegyzés mezőt, tüntesse fel a főbb szempontokat, melyek alapján Vállalkozó visszajelzést tud adni Önnek.
Amennyiben nagyobb mennyiségű árut rendel, melynek terjedelme meghaladja a 2 raklapot, a teljesítés időtartama 1 munkanap helyett akár több napra is tolódhat.
Fizetési módok
A webáruházban nem lehetséges közvetlen vásárlás / fizetés. A webáruház kizárólag a megrendelések leadására és tájékoztatásra szolgál. Fizetni a Magnetic Kft. telephelyén készpénzben, bankkártyával illetve kiállított díjbekérő vagy átutalásos számla ellenében banki átutalással lehetséges.
1. Készpénz/Bankártya
Személyes átvétel esetén üzletünkben lehetséges.
2. Utánvétel
Kiszállítás esetén utánvéttel készpénzes fizetés a futárnak.
3. Átutalásos fizetés
Átutalásos fizetés előre utalással lehetséges. Ilyen esetben Díjbekérőt állítunk ki, eljuttatjuk a Megrendelő részére email mellékletként, melyet átutalással tud kifizetni. Az áru átvétele vagy kiszállítása akkor lehetséges, miután a Magnetic Kft. számlájára az összeg beérkezett. Ebben az esetben az áru átvétele a fizetési folyamat lezárulásáig nem lehetséges.
Utólagos átutalási lehetőséget, meghatározott fizetési határidőt - egyedi elbírálás alapján - hosszú távú ügyfeleinek biztosít a Vállalkozás.
4. SimplePay Bankkártyás fizetés
Tudomásul veszem, hogy a Magnetic Kft. (2084 Pilisszentiván, Bem ucta 3.) adatkezelő által az https://ipfcorner.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: Név, E-mail cím, számlázási adatok, szállítási adatok, rendelés összege forintban.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
4. A Fogyasztókra vonatkozó elállási jogról
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól rendeletben meghatározottak szerint a fogyasztót 14 napos elállási jog illeti meg, melyet a hivatkozott rendelet szabályai szerint gyakorolhat. A Ptk. 8:1. § 3. pontja szerint fogyasztó nem más, mint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Azaz jogi személyeket, cégeket nem illet meg a 14 napon belüli, indoklás nélküli elállási jog.
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
(4) Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállás alól kivétel a már kipróbált, rendeltetés szerint működő, de valamilyen okból a Megrendelőnek mégsem megfelelő termék, amennyiben az olyan módon került felbontásra és kipróbálásra, hogy visszacsomagolni nem lehet és az eredeti mennyisége bármennyit is csökkent. Jellemzően ilyen termék a nyomtató, a tinta és a nyomathordozó (papír, vászon stb.) valamint a nyomtatófej, melyet beüzemelés után más nyomtatóba nem lehetséges áttenni.
5. Tájékoztatás a kellék-, termékszavatosságról, jótállásról
A Webáruházban forgalmazott termékekre az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rend. szerinti jótállás vonatkozik. A jótállási idő legalább egy év, az ennél hosszabb gyártói jótállás a termék adatlapján megtalálható. A jótálláson alapuló javításhoz szükséges a jótállási jegy bemutatása.
A megrendelt termékekkel kapcsolatos kifogásokat a Megrendelő a Vállalkozás felé jelentheti be, ennek feltétele az előzetesen kitöltött bejelentő lap (kérésre email mellékletként juttatjuk el a Megrendelő részére) visszajuttatása a Vállalkozás részére.
5.1 Jótállás
5.1.1 Kötelező jótállás
A Vállalkozást termékeire vonatkozóan a Polgári Törvénykönyv és a 151/2003. Korm. rend. alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a Megrendelő részére történő átadásával, vagy a termék üzembe helyezésével kezdődik.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rend. mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő.
Jótállás esetén a Vásáról/Fogyasztót ugyanazon jogok illetik meg, mint a kellékszavatosságról szóló részben feltüntetettek.
A Vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Az Vásárlót/Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
5.1.2. Önkéntes jótállás
Vállalkozás az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Vállalkozás az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Megrendelő általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli.
A nyomtatófejekre vonatkozó speciális jótállási feltételek – kivonat a Jótállási jegyből:
„A Canon Hungária Kft. által Önkéntes Jótállás keretében - hibás nyomtatófej esetén - a Jogosult bizonyos esetekben annak cseréjét követelheti.
A Kötelezett a jótállási felelősséget kizárja – többek mellett:
A további speciális feltételeket a nyomtatófejek Jótállási jegye tartalmazza.
5.2. Szavatosság
5.2.1. Kellékszavatosság
A Megrendelő a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Megrendelő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Megrendelő érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Megrendelő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.
A megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő nap belül közölni a Vállalkozással.
A Megrendelő közvetlenül a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Megrendelő igazolja, hogy a terméket a Vállalkozástól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Vállalkozás csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Vállalkozás bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak/Fogyasztónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Megrendelő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha a Megrendelő a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
5.2.2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 5.2.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
A Vásárlót/Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Megrendelő a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak/Fogyasztónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felelős.
A Megrendelő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Vállalkozás) szemben gyakorolhatja.
A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A gyártó, forgalmazó (Vállalkozás) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A gyártónak, forgalmazónak (Vállalkozás) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
6. Tájékoztatás az adatok kezeléséről
Az adatkezelés során a szerződés teljesítése érdekében a kiszállításhoz és az azzal kapcsolatos előzetes tájékoztatáshoz szükséges adatok (szállítási cím, email cím, telefonszám) GLS csomagküldő szolgálat részére átadásra kerülnek.
7. Tájékoztatás békéltető testülethez fordulás lehetőségéről
A Megrendelő az őt ért jogsérelem, fogyasztói jogvita orvoslása érdekében békéltető testülethez fordulhat. A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület neve és címe: Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület (Pest Megyei Békéltető Testület) 1119, Budapest, Etele út 5-61. II. em. 240.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről (Ptk.), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet, továbbá az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései az irányadók.